Bejegyzések

Bejegyzések megjelenítése ebből a hónapból: július 22, 2018

FS East DAY5

Kép
Utolsó nap: A vasárnap az Endurance versenyről szólt. Ez egy 22 km-es táv, 12 kör után sofőrcserével. A cél az, hogy a csapatok a lehető leggyorsabban végigmenjenek rajta. A pályán egyszerre maximum 3 autó tartózkodhat. Előzésre a három előzési zónában van lehetőség. Ez ekkor történik meg, ha egy gyorsabb autó utoléri az előtte haladót. Ilyenkor kék zászlót lengetnek az elöl haladó lassabb autónak, figyelmeztetve arra, hogy hajtson be a zónába, addig a mellette lévő sávban pedig elmegy a gyorsabbik autó. Ennek a számnak az egyik nehézsége az, hogy hosszú, így sokan kiesnek valamilyen meghibásodás miatt. A legtöbb kiesés a sofőrcserénél volt. Ilyenkor az autó kiáll, és kap pár percet arra, hogy a másik pilóta beüljön és újraindítsa az autót. Ezt meg kell tudnia tenni segítség nélkül. Ezen a ponton több csapat is elvérzett. Vasárnap hajnalban esett, így a délelőtt folyamán a csapatok vizes pályán versenyeztek. Az autókat a tegnapi autocross eredménye alapján indították, tehát a leg...

FS East DAY4

Kép
Negyedik nap, és egyben a versenyek kezdete... A délelőtti program hasonló volt az előzőekhez, tesztelések, tesztpálya. Ma viszont egy-két dolog félrecsúszott: a tesztpályán ma volt 2 kisebb baleset. Az egyik autó keresztülment a kerítésen, az első és a hátsó szárnya le is tört és csúnyán megrongálódott, de szerencsére a csapat meg tudta javítani az autót, és bár szárny nélkül, de versenyezhettek ma délután az autocrosson. A sofőr se sérült, és így "fél" kocsival is egész jól teljesítettek. A másik baleset kevésbé volt ijesztő, az egyik kocsi gumija esett le, de úgy, hogy az egész kerékagy leszakadt. Amit a csütörtöki napról még mindenképp megemlítenék, az a verseny az üzemanyagért cimű jelenet. Tudni kell, hogy a verseny alatt biztonsági okokból a csapatoknak tilos futniuk. Ez a bizonyos két csapat viszont épp végzett scrutineeringen, és mindkettő tankolni akart. Ez végül egy autótoló versenyben csúcsosodott ki :). A délelőtt még folytatódott a gyorsulási verseny, ill...

FS East DAY#3

Kép
Sziasztok! Harmadik nap, tehát folytatódott a tesztelés a dynamic-ban. Ennek ellenére a teszthelyek nem voltak telítve és a töltőállomáson is csak gyéren voltak, mivel ma zajlott a cost & manufaturing és az engineering design elbírálása a csapatok boxaiban, szóval ők erre készültek. Illetve a scrutineeringen igyekeztek átesni. A legtöbb csapat, aki végzett a gépátvételen a többi tesztet is megcsinálta (21-en), így ők a tesztpályán körözhettek. Néhány közeli kép a fuel stationből:  A mai nap rendezték az első Acceleration versenyszámot is (gyorsulás). A versenyzőknek 75 m áll rendelkezésükre, hogya lehető legnagyobb sebességre gyorsuljanak. Itt van néhány pillanatkép erről is: Várakozás...   Utolsó instrukciók RAJT!   Ma zajlott volna a driverless autók féktesztje is, ha kész lettek volna a kocsik. De nem voltak, úgyhogy ez a szám egy kicsit késésben volt. Végül a KA Racing csapatának sikerült túljutnia a gépátvételen ...

FS East DAY#2

Kép
Sziasztok! Az Fs második napján már elkezdődtek a tesztek, amelyeken a csapatoknak át kell esniük. Több kategória van, mindegyiket sikeresen kell teljesítteni ahhoz, hogy szombaton és vasárnap részt vehessenek a versenyeken. Ezek a tesztek a pálya előre kialakított részén folytak, az ún. dynamic area-ban. Itt dolgoztunk mi, az önkéntesek. Mi végeztük a teszteket, illetve megtankoltuk az autókat a fuel station-ben.  Bár a teszteknél nincs megadott sorrend, most megpróbálom felsorolni őket: 1. motor teszt- ezt a csapatok általában maguk végzik, ez az első hely, ahol végre hallhatjuk a motorok zaját, mivel a scrutineeringen még nincsenek beindítva. A hátsó kerekek fel vannak emelve, szabályok szerint min.10,2 cm-re a földtől. 2. brake teszt- a versenyzőnek egy 15-20 m hosszú pályán kell hogy gyorsíttaniuk, és amikor a végére ér, fékeznie kell. Könnyűnek hangzik, de ezen a teszten sokan elbuknak, és általában csak többszöri próbálkozásra mennek át. A kerekeknek egyszerre kell ...