FS East DAY4

Negyedik nap, és egyben a versenyek kezdete...

A délelőtti program hasonló volt az előzőekhez, tesztelések, tesztpálya. Ma viszont egy-két dolog félrecsúszott: a tesztpályán ma volt 2 kisebb baleset. Az egyik autó keresztülment a kerítésen, az első és a hátsó szárnya le is tört és csúnyán megrongálódott, de szerencsére a csapat meg tudta javítani az autót, és bár szárny nélkül, de versenyezhettek ma délután az autocrosson. A sofőr se sérült, és így "fél" kocsival is egész jól teljesítettek. A másik baleset kevésbé volt ijesztő, az egyik kocsi gumija esett le, de úgy, hogy az egész kerékagy leszakadt.

Amit a csütörtöki napról még mindenképp megemlítenék, az a verseny az üzemanyagért cimű jelenet. Tudni kell, hogy a verseny alatt biztonsági okokból a csapatoknak tilos futniuk. Ez a bizonyos két csapat viszont épp végzett scrutineeringen, és mindkettő tankolni akart. Ez végül egy autótoló versenyben csúcsosodott ki :).

A délelőtt még folytatódott a gyorsulási verseny, illetve megrendezték a Skid Pad versenyszámot, ahol az autók egy nyolcas alakú pányán mennek körbe-körbe:




Ma 10-től pedig a driverless autók versenye is lezajlott a pálya erre kialakított részén:

 


A tesztpályák ma 1 óráig voltak nyitva, akinek nem sikerült az autót addig átnézetni, már nem jöhetett tesztelni. Sajnos 2 csapat is volt, akik épp csak kicsúsztak az időből, és még a könnyek is megjelentek egy csapattag szemében.

Az ebédszünetben zajlott a pálya átalakítása az Autocross versenyszámhoz, amely egyszerűen mondva egy időmérő. A tesztpálya részeit teljesen szét kellett szedni és a pálya vonalát végig bólyával kirakni, átrakni a vízfalakat és a szénabálákat. Hosszúra nyúlt, és végül a pályabejárás és a versenyszám is késett, olyan 4 óra körül kezdődött és egész 8-ig tartott.

Az autocrossról röviden: ez egy időmérős versenyszám. A csapat az autójával 2 mért kört mehet mindkét pilótával. A pályán egyszerre csak egy autó tartózkodhat és a bójákon belül kell maradni. A cél természetesen az, hogy te legyél a leggyorsabb.







A győri Arrabona Racing Team  no.1

A győri Arrabona Racing Team  no.2

Személyes élmény: ez volt az egyik legizgalmasabb napom. Én lengethettem a kockás zászlót a mért körök végén. Amikor az autók elszáguldanak melletted, az egy nagyon jó érzés, és ha a kör jól sikerült, a csapat ujjong. Ez az egyik legjobb pályabírói poszt.
.
Csütörtökön volt a Business Event kiértékelése is, amelyen én sajnos nem tudtam részt venni pályabíróként.

A nap összefoglaló videója: https://vimeo.com/281434199

Így a végére pedig: egyre hosszabbak a napok, egyre tovább tart a munka, mégis egyre jobb és élvezhetőbb. Holnap pedig érkezik  a fő szám, az Endurance... részletek a következő bejegyzésben.

Megjegyzések